Перевізники нарікають, що через малу зарплату виникає дефіцит водіїв, середній вік яких – 50-70 років. Лячно стає від новин. Щодня на дорогах у ДТП гинуть люди. Навіть більше, ніж на сьогоднішній російсько-українській війні. Розслідування показують, що причиною трагедій часто є нелегальні перевізники. Як уникнути подібного лиха?
З цього приводу заступник голови Самбірської РДА Василь Вісьтак організував брифінг для місцевих журналістів. До участі були запрошені Іван Романяк – директор ТзОВ «Самбірське АТП-14608», Роман Думич – директор ПП «Тур-авто», Ігор Кривулич – старший інспектор відділу реагування патрульної поліції, Надія Пупа – начальниця відділу економіки райдержадміністрації.
На питаннях пасажирських перевезень детально зупинився Іван Романяк. Зазначив, що підприємство на маршрутах роками працює прозоро і легально, беручи участь у тендерах. Відтак несе повну відповідальність за долю людей, які, сівши в автобус, вже застраховані від непередбачуваних нещасних випадків. Перед виїздом кожна маршрутка обов’язково проходить технічний огляд, а водій отримує дозвіл від медика. Чого не можна сказати про нелегальний транспорт, власник якого думає насамперед про вигоду.
За словами Івана Романяка, була і далі залишається невирішеною проблема перевезення пільгових пасажирів. Список їх чималий. Приватники їх не беруть, тож навантаження лягає на АТП. Держава за таку категорію людей не платить, місцеві органи влади, якщо якісь компенсаційні суми і закладають у своїх бюджетах, то їх явно недостатньо. Зрештою, навіть і такий мізер підприємству доводиться, як кажуть, вибивати мало не з боєм.
У тій ситуації розумним виходом було б, якби держава кожному пасажиру-пільговику надавала адресну грошову допомогу, а він особисто розраховувався за проїзд при посадці в автобус. Однак такого нема.
Ще до одної важливої проблеми Іван Романяк привернув увагу. Через мінімальну зарплату виникає дефіцит водіїв. Середній їхній вік 50-70 років, а молодші виїжджають за кордон. Зазначив: «Держава повинна би зважити на соціальні функції, які виконують пасажирські автопідприємства. Зрештою, ми стабільно чималими податками наповнюємо бюджети різних рівнів».
На подібних проблемах, які виникають через нелегальних перевізників, зупинився Роман Думич. Приватники не дбають про комфорт пасажирів, часто у салонах замість крісел ставлять табуретки. Про елементарну безпеку тут не йдеться. Вони перед рейсовим автобусом на зупинках підбирають пасажирів, через що той по маршруту їде майже пустим, везе повітря. З таким негативом бореться патрульна поліція, виявляє порушників і до них застосовуються відповідні заходи.
Звісно, завтра все ідеальним не стане. Підсумок наради – потрібні спільні зусилля влади, перевізників і самих пасажирів. Останні повинні усвідомити, що сплативши за проїзд тому, хто працює законно, завтра частина його коштів буде відрахована до різних бюджетів, а звідти на інші потреби розвитку району, області…
Микола СЕНЕЙКО, "ВЗ Самбірщина".