З лютого у Львівській області та Україні в цілому розпочинається інституційний аудит закладів загальної середньої освіти. Він проходить відповідно до наказу «Про затвердження плану проведення інституційних аудитів закладів загальної середньої освіти у 2021 році» голови Державної служби якості освіти України Руслана Гурака.
Під час аудиту проводиться зовнішнє оцінювання діяльності школи, що базується на ґрунтовному вивченні освітніх та управлінських процесів. Аудит має допомогти школам стати кращими та підтримувати цю якість за допомогою прозорості, інноваційності та партнерства.
Аудит відбувається за чотирма напрямами оцінювання, для кожного з яких розроблені відповідні критерії: освітнє середовище закладу освіти; система оцінювання здобувачів освіти; педагогічна діяльність педагогічних працівників; управлінські процеси закладу освіти.
На Львівщині інституційний аудит проводитимуть працівники Управління Державної служби якості освіти у Львівській області. В кожному інспектованому закладі освіти аудит триватиме від 5 до 10 днів. Інституційний аудит буде проведено у 26 школах, гімназіях та ліцеях області, зокрема:
ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ СЕРЕДНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ С. ТОРЧИНОВИЧІ СТАРОСАМБІРСЬКОГО РАЙОНУ,
СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ СТРІЛКОВИЦЬКА ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ САМБІРСЬКОГО РАЙОНУ,
САМБІРСЬКА ШКОЛА-ЛІЦЕЙ ІМЕНІ АНДРІЯ СТРУСЯ.
Відповідно до «Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти» Інституційний аудит передбачає: оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти; перевірку додержання закладом освіти вимог законодавства у сфері освіти.
Метою проведення інституційного аудиту є оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та вироблення рекомендацій щодо: підвищення якості освітньої діяльності та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти; приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства.
Оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснюється за такими напрямами:
1) освітнє середовище закладу освіти:
забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;
створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору;
2) система оцінювання здобувачів освіти:
наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень;
застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти;
спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання;
3) педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти:
ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти;
постійне підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників;
налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками чи іншими законними представниками (далі - батьки), працівниками закладу освіти;
організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності;
4) управлінські процеси закладу освіти:
наявність стратегії та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань;
формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм;
ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників;
організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою;
формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.
Оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснюється відповідно до критеріїв та індикаторів, що зазначені у додатку до «Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти».
Андрій БОЛКУН, Leopolis.news